BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 13, 2011

aku tak bodoh




hai !! nama aku bukan maya. aku hanyalah aku. mesti korang tertanya-tanya apahal aku ni tetiber jer tulis macam ni. buang tebiat ke ?? macam tak ada kena mengena je ngan video kat atas. actually aku nak bagi taw yang cer aku tak bodoh ni memang sesuai ngan mood aku pepagi alam ni..

tak penah dibuat orang pepagi camni aku bukak belog huhu...dah tengok ke cerita ni ?? rugi woo tak tengok..
besh kot.....aku rasa pertama kali aku tengok cerita melayu yang macam membela sikit anak2... ni tidak...asyik wat cerita salah budak2 jer....sampai orang dewasa pon macam dah bajet bagus..padahal sumer manusia tu semua ada kelemahan masing2...

even cerita ni bukan karya asli orang kita pasal dorang amik cerita dari im not stupid tapi aku tetap suka.
aku suka pasal cerita ketengahkan tentang perasaan budak2 yang memang tak pernah orang dewasa nak amik port. pasal dorang ingat dorang perfect sangat. semua yang budak2 buat semua tak betul. dorang je lah yang betul.

pelik !! memang dari dulu aku rasa orang dewasa ni pelik !! bila kita tanya dorang tak nak jawab. bila kita buat salah dorang marah. lepas tu tanya "apsal ko buat cam tu ?" bila kita nak bagi explanation dorang kata kita menjawab....melawan..menderhaka.....

lepas tu nak marah2...ntah paper jer.......lepas tu nak buka cerita zaman dulu.

"dulu mak tak pernah pun nak melawan taw. dulu mak rajin.....dulu mak buat semuanyer..dulu mak tak macam kamu....dulu itu dulu ini...bla..bla...bla...bla...."

tension betul gua !!! aku ingat lagi time tu aku form 3 kot....lebih kurang lar....actually sampai sekarang aku pun try mintak lagi...tapi dorang t ak habis2 dengan alasan..aku mintak mak aku blikan nset..ala 3310 je pon  sebab kalu aku nak kol pakai tepon uma bapak aku pulak membebel so aku mintak lar...pastu dorang membebel

"dulu mak baya2 kamu ni tak pernah pun nak guna nset...buleh jer hidup......dulu mak tak ada nak nyusahkan mak mak taw...dulu itu dulu ini...bla....bla...bla..."

tengok !! zaman dulu lagi !! last2 abis form 5 aku keje pastuh teros blik sendrik !! puas ati aku !! tapi dorang ader je modal nak down kan aku...

"membazir je bli nset...buat apa....bukan guna pun......mak dulu tak penah guna nset taw.....beli mahal2 buat apa...bla...bla...bla....."

lar....aku bli pakai duit sendrik pun tak boleh k ?? suruh beli kedek !! aku beli snediri pun tak boleh ke ??
banyak lagi lar perkara2 macam ni.....dekat 20 tahun dah aku sabar...kalau tak kerana mengenangkan budi2 dorang dah lama aku lari umah taw.....aku pun tak taw jebon maner yang sanggup jadi anak dorang.....
sampai ada orang(sedara) tanya aku kot....

"macam mana kamu buleh tahan ngan perangai deme ?"

aku buleh wat apa lagi..senyum jelah kan...takkan nak cerita kecoh2 perangai dorang kat sedara aku...gila apa !!! dah lar dorang dah pandang slack.....tak nak lar aku menambahkan slack dorang tu..lainlar kalu dalam belog ni.....korang bukan kenal ngan parent aku...lagi best korang tak kenal sapa aku.....so aku buleh cerita sesuke hati aku....

weh lamer siot kot aku pendam jer taw.........yelah nak cerita kat sedara2....xkan kot (pasal dorang taw perangai huduh parent aku iaitu kuat membebel)...takkan nak cerita kat kawan2....lagi lar segan....last2 aku pendam jer....sebaik lah wujudnya muzik kat dunia ni......salunyer asal aku stress ngan dorang...aku sumbat ngan earphone ke or watever.......lega sehh....tapi sekarang aku dah ada belog..so aku split sumer kat sini lar...

korang tak penah kenal dorang. bapak aku kerja cikgu kat sekolah menengah. mak aku pulak bukak kedai makan. kelebihan dorang................MEMBEBEL !!! kadang2 dari keluar umah sampai ke umah atuk aku dorang tak berhenti membebel........dah lar melalut2...meleret2....pastuh selalu kut !! aku dalam hati ni aser...haish !!! geram siot !!! dah lar hari2....benda simple je pon nak membebel...contohnyer.....kunci pintu bilik...perlu ke dia nak membebel 5 hari 5 malam ?? !! aku kunci pon sebab korang lar !!! tak pernah nak hormat privacy aku......masuk2 nak serbu jer.....tak pon....masuk2 teros nak membebel......so aku rasa macam tak selamat taw tak !!! sebab tu aku kunci pintu !! sungguh aku aser tak selamat !!! grr.....

salah ke aku buat macam tu ?? sebab tu aku kata...kalu dalam umah ni...cukup untuk aku tinggal 3 hari je..kalu lebih memang aku jadi merana......tak boleh lama2..ada je tak kena dipandangan mata dorang....tawlah kita tak sama dari segi biological...heh !!

ada satu juga perkara yang aku paling tak tahan.........bilamana dorang suruh aku tolong kerja kat kedai. aku kalau boleh memang taknak gila kerja kat kedai tu pertama sebab customer2 kat situ memang banyak buat aku naik marah...dan kedua...yang paling penting aku tak suka lar dorang ngata2 mak aku !!!

tapi sebab aku pon kesian ngan dorang..aku pon tolong lar......kadang sehari suntuk kot.....pergi kol 6.15 balik kol 5.30..penat weh......sapa penah kerja kedai makan ?? korang tak taw betapa penatnya taw tak...tetambah bila ramai orang....time tu..aku lah yang buat air..aku yang amik order...aku yang kira...aku yang bungkus lauk...aku yang basuh pinggan in case kalu dah abis..akulah yang lap meja...SEMUA AKU !!

tapi tak pe...aku relax lagi......bila dah ader kat uma aku cakaplar.....dengan penuh harapan dan senyuman....

"ma.....nak upah hihi"

taw dorang jawab apa ?? sebijik cam cerita taubat nasuha tu...yang sheila rusly belakon last sekali kena bunuh satu family except husband dia !! dorang jawab camni..

"hai...nak upah apa lagi....dah bagi makan minum....pakaian tuh...upah lar tu...sekolah lagi....bla..bla..bla....."

KORANG TENGOK !!! mana ler aku tak tensoin pastuh jadi pelajar paling di wanted kat sekolah....
kadang2 adalah juga dorang bagi upah tapi lepas kena bebel.........itu..ini..itu..ini...tengok !! membebel lagi..memang hobi dorang lar....

kekadang pon bila aku skul(sekolah asrama)..kadang2 tak cukup duit.....dekat 6-7-8 kali aku pikir nak mintak ke tak......sebab aku malas gila nak dengar dorang membebel.........belum lagi campur kes nak ungkit2.....nak je aku cakap DAH BESAR NANTI ORANG BAYAR LAR !!! tak boleh ke dorang tunggu aku kerja...aku bayarlar balik even memang tak cukup sebab budi dorang dah banyak sangat aku termakan....

lainkali kalu nak anak perfect sangat amik ank malaikat ke....geram aku taw tak......kerja nyer membebel...mengungkit..pastu nak membanding2.....

"tengok mira tu...salu tolong mak dia....tengok razan tu.....rajin taw....tengok izzati...kalu kereta takder rajin dia sapu depan tu....tengok ajol tu...pandai...belajar......tengok na tu...mak dia rehat je...semua kerja dia yang buat....bla...bla..bla....."

arghh !!! tension taw tak.....bukan aku tak pernah buat kerja uma pun....hari2 aku basuh pinggan...sapu sampah...buang sampah.......kemas umah...tapi dorang tak pernah nampak.....anak orang lain jugak dorang nampak !!

tawlar aku tak perfect....tak payah nak mention2 depan aku......aku pun boley pikir lar......aish...citer banyak pun tak guna lar....even kalau orang baca ni macam aku ni anak derhaka..takpelah...korang tak rasa apa yang aku rasa....aku pulak tak pandai nak cerita the exact situation yang aku aser.....sebab aku memang tak pandai nak bercerita..........

0 contengan: