BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, August 20, 2011

nikmat ke bala ni ?

perghh !!! pergh !! dan pergh !!!!
nikmat giler main facebook  ni hoho..
setelah sekian lama aku mendeactivekan nyer
kini aku dah dapat balik nikmat cam dulu2...

bestt plak...
tapi dah jadi ketagih balik....huhuu
kalau itu dah jadi bad news ler ngee...

aku harus sedarkan diri..
test hr
kuiz hr
kuiz ob
esemen EMERALD
esemen eco
report trip
presentation

semua kena buat dalam minggu ni huhu..
ottoke...

aku suka giler quoto ni..
contengan jalanan dari hlovate...
Kita ni kadang2 berlagak.Kalau baca Quran dengan tafsir,kita sentiasa letak diri kita jadi 'watak putih' dalam Quran tu.Tapi kita lupa,cukup ke kriteria kita nak jadi 'watak putih' tu?Cukup ke apa yang kita dah buat selama ni untuk dengan bangganya kata 'aku la orangnya yang disebutkan dalam ayat 'wahai orang yang beriman.....','wahai orang Mukmin'...'golongan-golongan muhsin tu.Yakin ke kita ni orang yang Allah sebut dalam Quran tentang orang yang diberi balasan syurga dengan nikmat tak ada limit tu?Betul amal kita cukup untuk jadi orang-orang yang Allah sebut tu?Sepatutnya kita letak sekali diri kita untuk jadi 'watak hitam'.Bayangkan yang diri kita la orang yang diseksa dalam neraka yang Allah describe dalam Quran tu.Bayangkan kita la orang yang kena azab.Baru la kita lagi berlumba-lumba nak lari dari golongan2 tu.Kita ni kadang2 tertipu apabila terlampau berangan sangat yang kita ni 'watak putih',sedangkan amal kita nak jadi 'watak kelabu' pun tak cukup qualification.

0 contengan: