BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 30, 2012

kasih ibu sayang ayah



haluuuuu....u olzz....hihi...
welll tajuk n3 kali ni memang agak syahdu sikit gitu hoho...
taw tak pasal apa aku tetiber nak buka citer pasal parent di tengah hari buta tenggiling ni ???

ok...
cerita bermula apabila aku ngan kawan aku gi merempit ke klinik gigi untuk merepair gigi2 kami yang dah hanpir nak expired nih huhu..*xder lar over sgt*...kunun2 nak cuci gigi gitu...bagi putih bersinar...macam flash camera tuh....t kalu org nampak..."eh..eh..bersinar giler gigi...macam pinggang yg dah digosok ngan axion" haha...

back to da story......
tengah kitorg tunggu punya tunggu....tiber ader seorang pak cik berketayap sedang memimpin tangan anaknyer yang sedang memegang bola colourful masuk ke klinik tu...sedang si mak cik bertudung bawal dengan spek mata bulat menguruskan pendaftaran di kaunter......

ok...memang normal bagi seorang ayah memimpin tangan anak kan ? tapi agak2 korang lar...kalu anak tu umur lebih dari 20an...what do u think ?? 

hah !!! dari pengalaman2...aku aser anak mereka tu ada syndrom down....

actually apa yang aku nak cakap....AKU KAGUM NGAN PAK CIK DAN MAK CIK TU...dorang tabah giler....even dorang x citer..dan aku mmg tak penah sembang satu hurup pon ngan mak cik dan pak cik tu...aku tahu.....dorang memang tabah....i juz know it....

mula2 dorang datang...dorang duduk jap....sambil tunggu giliran....then tak sampai 5 minit si anak dah mula macam tak selesa.....dia gi sana..gi sini...usik barang tu....barang ni....si ibu ikut jer.... yelah takut apa2 jadi kut....

even ada bola kat tangan pon dia still tak dul diam.....bila si ibu ni melarang anaknya dari pergi merata....si anak mula meragam......bayangkanlah....kat klinik tadi penuh giler orang....dan suasana time tu biasalah...sumer orang usah family tuh.....

mungkin makcik dan pakcik tuh dah biasa ngan pandangan orang terhadap mereka..tapi aku still dapat rasa yang dorang maybe ader perasaan malu...entahlar....

dan bila tiba giliran anak dia di panggil......anak dia tak nak masuk....dan tak nak di rawat......(aku agak jer sebab aku dengar mak cik tu cakap ngan nurse kat kaunter)....dan yang paling sedih sekali yang wat aku terharu sampai aku tulis kat n3 ni kan.........


aku nampak mak cik tu kesat air mata dia bila dia keluar dari bilik tu.....mungkin tak mengalir banyak sangat....tapi mungkin dia dah banyak tahan.....

siyesly time tu aku aser macam nak wat sumthing supaya mak cik tu tak sedih sangat....aku harap sangat i can do sumthing for her.....dalam hati aku dah berangan dah..kalu aku ader gula2 HACKS ke....aper ke..leh gak give to her......at least she feel less burden......kata orang sweet thing can make people happy...am i right ??


tapi memang aku salute lar kat dorang....aku harap dorang akan terus tabah hadapi dugaan hidup ni....banyak pahala tuh......

love mama n abah <3
p/s :: berdoa kepada Allah untuk apa yang terbaik untuk diriku....

0 contengan: