BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 23, 2012

Backpacking to korea



Assalamualaikum dan annaesayo to all people hoho…..

Alhamdullilah, akhirnya aku berjaya gak sampai kat seoul korea aitu. baru je sat ni aku sampai Malaysia  taw….walau la dah hamper semninggu an…..bukan aper…..malas gler aku nak menghapdate blog huhu…tapi demi korang*kut2 la nak cari tips lebih pasal korea* so aku leh la bagi sket2 tips…tapi sket je la huhu…hope can help uoll eh ^_^. 

Btw lupa nak bagi taw…..untuk trip ke korea (just backpacking type) aku maybe wat 2 o 3 3try lah eh…apa barang gi joh2 wat satu je…xder maknenyer ahakz !!!

Ok…FYI tarikh bertuah aku pergi adalah 13HB MAY 2012….ha….apsal aku kata bertuah ??? pasal kitorang dapat diskaun punye tiket muahahaa……*mau x diskaun ? setahun b4 pergi da apply* muahaha….. btw group kitorang 4 orang je….maklumle….ramai tengah sengkek time tu…..tapi kira orait gak lah sebab bajet kitorang mmg ciput je..….kitorang pergi seminggu kira 13hb-19hb may 2012.  

Ok pasti korang nak taw bajet aku baper an ? kalau nak diikutkan….kalu tambah tambang pergi-balik, hostel, transport kire semua dalam rm2k je…..kira orait pe untuk student cam kite2…….ITU PON RAMAI YANG TERKEJUT TAW SEBAB MURAH GILER HAHAA……tapi kalu korang nak shoping2 lebih2…bawak lah banyak2 won eh..(kitorg mmg aim nak jalan2 je….)


Topic : backpacker kunun2*tapi bwk beg cam duk sebulan* besar2 an ? haha
Location : LCCT
Mood : muka serabai habis pasal kelam kabut.


Topic : kat sini pon perlu k ??
location : pintu gerbang ?! muahaha
Mood : muka excited tahap tenggiling sebab 1st tyme nek flight huhu…
*sian kat aku..umo 21 baru merasa huhu*


topic : penyambut tetamu ?!
location : pintu masuk incheon airport
mood : sampai gak aku ah !! 
*hidung kembang kempis 50x*



Oklah aku sambung entry lain eh…..btw before ive leave….here some tips about my trip…^_^


1)      aku pergi musim apa ?

aku pergi time pre sping…kira x sempat le aku nak menjamah pemandangan bunga kat sana….tapi tapi tapi….even pre spring kat sana still sejuk taw…..tapi aku tengok minah2 kat sana kerek je pakai seluar pendek…dorang da biasa la kot…..

2)      berapa harga tiket ?

kalu ikutkan,time kitorg pergi ader promosi…so pergi balik dalam 5-6 rat gak ah…naik airasia…biasalah kan trademark dorang… ‘now everyone can fly’ muahaha…..tapi kena ingat taw…bila da bli tiket tu better tempah seat ngan luggage korang skalik…kalau tak merata2 la korang dok…n kalau beli on9 akan murah sikit…tpi klu ader prob tnya je pgawai yg bertugas kat situ…


3)      Do n Don’t  AIRASIA

a)barang 7kg ke bawah boleh bawak dalam flight.

b) Jangan bawak cecair lebih dari 10ml kut *xsilap lar*.tapi kut2 korang pening masa dlm flight, bawak minyak cap kapak buleh le….cume kalu syampu ke sabun ke atw air mineral yang lebih kuantiti memang dorang x bagi la….kalau nak bawak sila letak dalam luggage siap2 eh ^_^

c)Dan sila jangan lambat ye…..macam kitorang aitu terlambat sikit so tak sempat nak tempah luggage…maka terpaksalah mengorbankan sedikit duit huhu….kalu tak da dapat diskaun da huhu….*kepala hotak aku memang ingat diskaun je ngee*

d)Dan lagi satu…..pastikan korang jangan tertinggal apa2 dokumen penting eh…macam passport, tiket dan sebagainye…..dan haruslah tahu bila, dimana, macamna, ke mana penerbangan korang…*ceh…gaya cam FA AIRASIA plak ahakzz (muntah ijo)

4)      Cukup ke bajet ko tu ?

Alhamdulillah….cukup la makan minum semua….siap bleh beli souvenier tuk pamily taw….tshirt sorang satu….tie…keychain….fridge magnet…ha….siap leh gi LOTTE WORLD taw…even x masuk dalam list muahaha……siap ader balance lagi kut huhu..*nyesal plak x pulun abis aitu ngee*



P/s : itu aje lah untuk kali ni eh…kalau ada pape nak Tanya buleh contact email aku…excentbud@yahoo.com..^_^

0 contengan: