BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 14, 2012

Rezeki.....saya harap sangat ia akan menyebelahi saya.

Kenapa ye ? Orang lain boleh dapat .. saya tak boleh ea ? Saya bukan minta free .. saya cuma nak pinjam dengan interest yang sikit ... tak boleh ke ? Saya ni memang tak layak sangat ea ? Saya dah cukup berusaha taw ... bukan senang nak Sediakan semua tu.. banyak yang saya dah korbankan... masih tak dapat ke ?


KENAPA LA AKU TAK DAPAT PINJAMAN PERAK TU !!!!

DAH LA PROSUDER HARAM SUSAH....LAST2 TAK DAPAT GAK..KALU BAGITAW AWAL2 KAN SENANG !!!


TAK PAYAH AKU SUSAH2..LAST2 KEPUTUSANNYA GILER KECEWA GABAN!! BUNGEK AWW !!! huhu.....


AKU TAK ADA LA RALAT SANGAT TAK DAPAT...YANG PALING AKU RALAT SEBAB PROSUDER DIA TU YANG SUSAH ...YE AKU PAHAM..KALU BENDA2 YANG MELIBATKAN DUIT NI PROSUDER DIA MEMANG AGAK RUMIT..TAPI KALAU RUMIT DAPAT TAKPE...KALAU RUMIT TAK DAPAT..HUHU...AT LEAST BAGI R SKET PAMPASAN...KIRE AITU AKU WAT KEJE SIA2 JE AN...Huhu...sedeh taw....kalau lah korang rasa apa yang aku rasa ni....gerenti korang paham...


Ya Allah..ko tabahkan lah hati aku ni.... Kau murahkanlah rezeki ku ini huhu.....


Sedih taw aku mintak macam2..tapi satu pon tak ada hasil.... pinjaman perak, yayasan perak, jpa, zakat..semua tak dapat huhu...korang ingat senang ke nak buat semua ni ?


Kalau betul la MALAYSIA ni betul2 ikut hukum-hakam Allah...betul2 ikut hudud....mesti aku tak suffer macamni huhu....ntah2...bil belajar pun free...wah bestnyerr !! Aku tak kesah la sapa yang memerintah janji dia laksanakan hukum hudud dan mentadbir berdasarkan AlQuran dan sunnah dan ikut landasan2 Islam yang sebenarnya..


Aku keciwa sangat...terpaksa la minta ptptn gak yang interestnye memang la beriban2 huhu....


Sapa sudi bagi saya pinjam duit dengan interest yang rendah ?!!! Huhu... P/s: kalau waktu interview dorang tanya..kenapa awak rasa awak layak dapat pinjaman ni? Aku nak cakap...puan tahu tak? Disebabkan interview ni saya terpaksa berhenti kerja kat kuantan semata2 nak datang sini, dah la duit gaji tak dapat lagi, orang lain semua dapat, dah la saya menumpang rumah orang, terpaksa menyusahkan beliu. Kalau intervier ni boleh dipostpone, saya dah boleh tamat kerja sebab gaji dah dapat. Tak pasal2 saya susahkan orang lain. Ye saya mungkin boleh paham kalau puan semua tak paham. Tapi salah saya ke ? Lagipun saya ni insan berdikari....saya tak suka bergantung pada orang lain...kalau boleh saya nak berusaha atas diri saya sendiri...yang paling penting saya didik dengan ajaran agama dari kecil dan merupkan pegangan saya. Maka pihak tuan tak perlu risau kalau saya tak bayar kerana memang dah tertulis dalam islam yang kalau berhutang tak bayar akan diazab. Saya akan berusaha sedaya mungkin untuk mencari jalan penyelesaian agar pinjman saya dilunaskan dengan cara yang mengikut syarak yg ditetapkan. Itulah mungkin antara jawapan yg aku nk bagi tapi semua dah terlambat....huhu...

0 contengan: