BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 5, 2013

The Heart of Rainbow

Hidup ni sebenarnya indah kan ? Cuma kita kena tahu macam mana nak menghiduokan kehidupan tu agar ia indah dan bahagia. Aku ? Entah kenapa sejak dua menjak ni hidup ni terasa sunyi sangat. Macam something missing. Did i missing something ? Terasa diri ini jauh sangat dari pandanganNya. Terasa diri ini banyak sungguh dengan dosa. Terasa diri ini macam terlampau leka sangat dengan permainan duniawi.

Aku ni normalkah ? Perasaan ini sukar sangat dibendung. Apa yang aku paling takut sebenarnya ? Aku tengok zaman sekarang tak boleh dengan benda yang pelik2 sikit. Contohnya negara aku ni. Rasa macam tak selamat je duduk zaman sekarang. Kadang2 aku berdoa agar Allah ambil saja nyawaku sebab aku takut betul kalau turut tersesat dengan zaman ni. 

Tapi aku ni pun bukan baik sangat. Bukan macam arwah Ahmad Ammar yang sentiasa berjuang untuk menegakkan agama Islam. Allahuakhbar. Sungguh aku kagum benar dengan semangatnya. Perginya beliu dalam keadaan yang beriman. Pemuda zaman millenium yang sukar dicari ganti. Masing2 berebut ingin mengangkat jenazahnya ke kubur. Sungguh bertuah juga beliu kerana dikebumikan berdekatan dengan kubur sahabat Nbi Muhammad SAW yakni Abu Ayyub. Subhanallah ! Sungguh ! aku ingin menjadi seperti dia. 

Tapi aku ni suka sangat terpengaruh dengan hasutan setan durjana. kenapalah aku ni suka terpengaruh. Apasal lemah sangat iman ni ! Kadang- kadang geram juga dengan diri sendiri. Jujur. Aku ingin menjadi seperti srikandi2 Islam yang lain. Bukan hanya sebutan dibibir tetapi biar dilakukan agar menjadi bukti. 

Namun aku sedih sangat. Berbuat demikian di zaman yang ntah pape ni memang cari penyakit. Percayalah. Manusia akan mengata tanpa henti. Katanya berlagak alim Katanya agama sesat. Katanya dan kata kata. Rimas !! Aku rimas dengan kata2 mereka. Aku yang jahil atau mereka yang tuli ? 


It is true. World get worst when stupid people full with confidence and smart people just keep for themselves. Please send me to Marikh. I dont wanna live here anymore. Earth become so unfamiliar to me. Cannot recognize it anymore huhu....

*********************************CHAPTER 2**************************

0 contengan: