BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 14, 2010

Derita Merindu
kau katakan cinta gunakan akal
bila aku gunakan kau pula yg menyangkal bagaiman nak kekal
kau katakn cinta gunakn minda
bila aku gunakn minda kau pula yg x percaya
bagaiman nak bahgia
maafku x bererti kau mudah sesali
berulang kali tlah kau mungkri
mnis mulut berjanji terpedaya lagi
menanti biar tros didustai
kaulah bahgia
kaulah derita
esok lusamu x kukenal engkau siapa
tlah ku cuba sedaya upaya
tlah ku usha dgn spnuh jiwa
bgaiman hndakku lupa pada serayt wajahmu selalu di dpn mta
harum baumu masih dapat ku hidu
bgmn ingin aku membencimu jikalau setiap ariku merindui sekiranya
derita meriduimu e2 sebenarnya bahgia
aku plih derita.....
mungkinkah esok @ lusa walu biarpon lama andai ku biar tiada tetep kan setia
entah bila akn tiba smpi jua harimu yg sama esok sprti semlmn yg x berubah
kaulah tanda tanya
kau tiada titik mata
ku dibuai mimpi lena dikjut igau semula
seandainy kau berada di dpn mata mudah untk aku berkata2
supya daptku melihat seraut wjahmu wlupon blom tntu kau mau bertemu
apalgi mmndgku stlh kuturutkn segala kemahuan
kau mainkan persaan begitu mudah kau ucpkan
terimalah saja kenyataan
aku masih terkilan....
jikalu kau dpat memhmi hati seorg perindu baru kau tahu derita hatiku
jikalu suatu hari nanti giliran kau pula merindu baru kau tahu derita diriku
sgal yg berlaku bkn kemahuanku apaal gunanya bahagia jkalu bahgia besamamu hanyalah
untuk semntara waktu aku pilih derita
merinduimu......

ari ny punyer cer....haa...aku taw da nak cer aper hihi(tanduk gajah kuo da...mcm ler aku nk cer bnda jhat smpi tanduk pon terlibat smer ny..aiyaa!!)ok proceed....aini ader klas bel ngan miss billie...best kot miss tu...sporting abez haha....tadi dia soh ktowng wat act...tapi ader r rulenyer...group aku wat pop kuiz ala2 spelling-right gitu....aku pon ntah angin antartika maner dtg...abis terbang sumer perangai alm lolipop aku dlu huhu...cis...umo 9teen tapi perangai mengalahkn syuib,anak sedara aku yg umo 2 thn tu huhu....x postconvectional tol,ye r  cuba bygkan namer da la LADY GEGE..trandemark palk sebut lady gegegegege(sambil tgn  cam kangaru grk dari kri-knan)huu...mmg kener gelak sakn tadi...adoi..disbbkn klas tu amt bru bagi aku...belasahn j r..aku ny mmg r kalo wat benda tu sker sgt ikot kpla sndri ja haha...y k?tapi aku aser bkn salu pon huhu...erm...
     tadi aku smpat tgk cer sholin girl kot...cam sambungan sholin soccer j..tapi ni girl r heronyer...best gak...bkan aper aku ny mmg da lmer x bkk muvy...bz memnjg jer...ceh da ghuper amik kos medic plak..so bler pat tgk muvy tu asr cam release tension cket...tapi kalo pat layan the nanny ny mmg best tahap gaban ny...fran fine @fran drestcher kut..acting dy mmg kaw2 bhai haha...
        BOBO.....aku da taw nak pngil ko aper hihi...aku pngil bobo leh x?pngil blogger cam x friendly r hihi..
k bobo...erm...aku lupa nak gtaw..aini aku bkk langkah hikayat aku ngan lagi derita merindu...cuz i like da song very much....muahh....cam ader meaning jer n ader link in my life..erm...ceh emo semcm...uhukz...
hari ni kat u ramai gler blek...roomate aku pon nak blik katernyer cuz ader prob ngan kad bank dia tapi x jdi cuz kjap sgt cti....ermm...dy ader gak ajak aku blik tapi .............aku cam MALAS btol nak menjejaki kaki kat uma tu huhu....BOBO....tolong shark...kalu leh cti sem ti aku nak keje yg siap ader package sekli..maksud aku ader umah skli....da r dapt duit...pastu x ader r aku asyk pat sick of my heart je...huhu..
+tym i really too much in being life at that house...i dun't know why...what i know...kalo ader kat uma tu aku x penah epy...huu...it's my fault??bygkn jgnkn sekli 2 lam otak aku ny da berkepuk2 lamernyer idea nak lari dari uma tu waa....tapi sebek aku still waras ag...kalo x dek krana nk blas jasa kenang budi...mmg da lmer aku angkt kaki+buntut+muker++ blah dari uma tu huu......teringat cti sem aitu...tapikn bobo..siyes aku ckap...org x kena boleh r ckp2 mcm2...silap2 dorng kater aku ni manusia derhaka..x kenang budi...tapi aku ni pon nusia biasakn...da tahap kesabrn aku....aitu cuiti sem aku kna jaga grandma ak....1st2 aku tdo kg 2 ari...mmg aku jag btol r...mmg ikhlas gler..tulus dari hati aku...Allah j yg taw... urut dy,tmn tido...bygkan siap aku cook ag tok opah aku tu wlu juz sup sayur bening...ko taw j r aku...nmer pompuan tapi alegic kat cook mengalahkn superman alegik ngan krypton huhu....setkat tu ok r kan...tapi yg x ok bler tym paksu aku ader kat uma waa....aku kner pkai tudung rkn..tapi tu 1 ag aku ny mmg lemah iman tol huhu...y r..sedara2 aku sumer free hair j ngan dy,aku j yg alim2 gitu...tapi probnyer dy da nmpak r hair ak tym aku tgah smbg2 ngan sdar aku...tym tu mmg difficult gler nak lari...last2 aku terpksa halalkn gak...huhu....bobo...aku taw aku salah tapikan bobo...tym tu aku pon da aser cam kuo dari mulut naga masuk mlut trex..ngee...sungguh aku mmg serba x kena masa tu...xtaw nak describe camner da huhu..ok bez da cer kat kg...
selang 2 minggu kndian kot...grandma aku dok uma ak...dsbbkn x saper ader kat uma kos pa n ma ak kjer..n my sis plak tlg my ma...so aku lah 1 satunya harapn...tym tu aku pon bese j...jaga cam cucu mithali gitu...tym tu kje aku...kms uma+msk tok opa ak+tido ngan dy cuz opa aku so tmn(ssgh ak xleh lena psal grandma aku kuat gler berdengkur huu..)...conflict bermula bler.....tym tu aku tgh urut bliau ttber bliau tnya soaln yg mmg agk mnykitkn ati ak huhu..ak mmg pans gler tym tu...da r pnat...tapi aku xkn nak sembur yg bkn2 plak...aku diam j r....sabarkan ati aku...tu x ckp agi...aku ny da mcam org gaji plak lam uma tu...sumer bnda aku yg buat...yg sakit hatinyer...aku x kesa kalo x saper nak puji aku wat kje tapi...ny da r x puji...siap2 kutk2 ag hsil kjer ak....bkn skli 2 da dkt 10thn lbih cam tu....btol2 menguji ksbarn ak tol..huh...grandma ak plak manjanya da mengalahkn ank mksu aku yg umo 5bln...kjap2..pngil aku..kjap2 pgil aku..nat on kpas pgl ak.nak off kpas pngil ak...nak on tb ak..nak off tb ak...nak mkn ak..nak urut ak...pndek kter sumer aku r...tapi still ok agi tapi yg pling aku x tahn...ni aku tgah melabur lam eu de toillete...nam aku gak dpgil...lam uma tu pon bkn aku sorg je..my sis.my pa pon ader..tapi bler opah aku pngil aku..dmer bkn nak tanay dlu "ader ape grandma"...tapi dmer tros laung nam aku...shark....grandma pgill...yg harunyer pggil aku bkn sbb aper juz nak amik nset yg da abis cas kat dpn...cis...wat pnat aku terbantut melabur j huhu....tym tu mmg aku panz gler...probnnyer da 2,3 kali cmtu huhu....n kemuncaknyer bler grandma aku soh msak cocor pisang...mmg r bnda tu peanut kes j nak wat...tapi lam situasi aku yg 5 ton dok hostel..mak aku pon jrg msak kat uma...mmg aku kantoi lam bab2 msak2 ny....yg opah aku plak....aku mmmg da msak somthng tok dy makn tapi still xckup katnya huhu...ak pon ag ag da r aiti aku tdo lmbat bgn awl smata2 nak msk tok bliau...ttbe mnx lain ag huhu...mmg aku da pancit tym tu..abiz kuali.sudip,sumer bising mengalahkn projektor nak wat uma...ala2 memberontak r konon...y r kira ok ap dari aku straight 4ward cam ma aku ngan maksu aku wat....tapi last2 saper yg kena pling trok ak jgak...cam la aku ni pnya jenayah berat mengalahkn mona fendi tu hu...mmg r opah aku ader bg upah kat ak...kkdg dia ader gak ngaku kat ak e2 ini..tapi tu r..aku ny cm tkot gak kkdg ngan bliu kos opah aku ny permah orgnyer huhu...sumer bnda nk cer kat org...pepon b4 aku lek u..aku mmg try layan bliu sebek mgkin sbb pada ak mcm2 leh jd..bler2 msa...so far da ok r...alhamdulillah...ermm..aku aser nak smbung ai lain r...mata aku da ngantuk gler2 ny....harap aku akn jadi hamba Allah yg lbih penyabar huuhuuhu..Aminn..

0 contengan: