BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 11, 2011

Beza Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

perasaan yang mudah datang ni kadang2 begitu juga mudah untuk ia hilang......
pada aku sapa yang senang sangat fall in love ni
dia gak senang untuk melupakan
masalahnya betul ke dorang ni betul2 fall in love kalu dah senang sangat fall in lurve ni ??
boleh ke kita nak pecayakan ngan orang2 yang macam ni ??

memang lar dia ngaku yang kalu dia dah suka kat sesorang tu dia tak akan pandang yang lain dah
tapi....tapi...tapi...
kan tetap mushkil tu ??
kalu aku ader mesin masa memang aku teringin nak jelajah masa depan
aku nak taw apa yang akan jadi kat diri aku
tapi kalau kita dah tahu apa yang akn jadi dalam hidup kita
maka tak surprise lar da

dan....

maybe idop ni akan menjadi bosan...
tapi kalu kes2 macam ni aku still nak tahu larrr......
nak tilik nasib sah2 dah haram
tak nak kau jadi murtad
nauzubillah.....

haish...ni lar aku salah satu sebab pesal aku mals gila nak 
cintan-cintun ni
banyak masam dari manis
aser macam tengah berjudi
sebab tak tahu
dia ni betul ke
atau main2....
susah sehhh..

tapi pesal aku tengok kawan2 aku tu bahagiaaa je aku nengok
ke sebab aku ni P.A.R.O.N.O.I.D sangat ??
huhuhu....ottokee ??!! purke ??!!!



persoalannya ????

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…






p/s >>> aku ni dalam kategori mana satu ntah ?? 0.o

0 contengan: