BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 1, 2011

vokal bukan sekadar rupa

program reality show yang terbaru........bukan nak mengata ataw nak mengumpat  ek....(even korang aser aku macam nak mengumpat aku mals nak hambik peduli).....actually before aku realize ader program ni...aku ader tengok kat astro kat AXN konsep lebih kurang sama kot...nama dia 'THE VOICE'....

mula2 aku tengok voice tu ingat macam MENTOR yang mentor pilih mentee...tapi bila aku tengok2 balik macam unik kot....kira kreatif lar....yelah....dalam VOICE tu...peserta wat performance depan audience..tak macam vokal yang nyanyi sebalik tirai.....then judges2 duduk membelakangi peserta.....dorang akan dengar dan kira sampai satu tahap dorang aser peserta tu dorang memang suka then dorang akan tekan buzer then pusing ke arah penyanyi tu....

lepas dorang akan persue peserta tu untuk terima bimbingan dari dorang. unik kan ? tak penah2 cikgu merayu kat anak murid suh belajar ngan dia hahaha....looks funny but interesting..dont u think ?

then aku dapat tau kat malaysia ader program VOKAL...aku ingat macam the voice tu lar...tapi lain sikit...ye lah takut sama kut..tapi aku aser the voice concept is more interesting because the most of candidates are very talented person..some of them have backgound music such as nearly sign the contract under syarikat rakaman but ws been deceived.

and there also many kind of people that very awesome....just in my thought...however when our country also produce that kind of program...i just being...urghhh....why must they also want do that program....i mean....buleh tak wat kerja yang berpekdah sikit...

kalu dah tak ader rupa tu tak payah ler nak jadi penyanyi....pegi ler carik kerja yang senunuh sikit...ingat sonok sangat ker jadi artis ni.....pecayalah...luaran jer nmpak best....tapi nak survive kat dalam dunia artis nih....kalu tak kuat semangat lingkup ler korang.....

dan lagi satu......memang bakat tu penting tapi pecayalah rupa pon penting gak lar.....sebab apa ?? sebab hakikatnyer semua orang sukakan benda2 yang cantik.......tanya diri sendiri lar. hakikatnyer kita memang suka benda yang cantik kat ? kalu tak betul apesal kat tv kemain banyak iklan2 or produk2 untuk kecantikan ? am i right ?

aku ni bukan ler anti hiburan ke apa......aku pon layan gak kpop SNSD,2PM,SUJU,T-ARA..aku gak kipas-susah-mati avril..johny depp..angelina jolie...DLL....omputeh pon aku bantai.....music dan aku memang dah sebati...asal aku gi maner2 jer aku mesti pakai headphone cabuk aku tuh...tapi aku aser biarlah orang kapir yang wat2 kerja tu.....biarlah dorang memperbengongkan diri sendiri untuk kita......yelah nak jadi artis dorang akan amik aper sajer cara asal diterima peminat...even sumtime their act was totally shit...kekadang macam memalukan diri sendiri pon ader huhu.....

tapi kita ni pulak jangan ler sampi terikot bengong gak.....remember...dont forget put ur limit....whatever u do u must know that there always have boundaries......and one more thing....whatever u do..must remember Allah is 1st in wat ever we do....^_^

0 contengan: