BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 25, 2011

masalah siapa lagi besar ??

angin sempot2 di kala petang memang melonjakkan perasaaan aku untuk merempit *mentang2 moto baru* dan guwe cakap memang besh dowh hahaha.......nak dipendekkan cerita aku ngan kawan aku ni pergi lar ATM aka mesin mengeluarkan duit bukan angkatan tentera malaysia k......

dan nak dipendekkan lagi......lepas kitorang keluar dari atm......kitorang dapat mesej yang  kawan aku (senang panggil J jelah) iaitu ayahnya dah meninggal.....terkejut gak lar sebab pagi tadi dia memang ada melawat ayah dia.....katanya ayah dia memang ada penyakit kencing manis ngan darah tinggi saja kut buat cek kat spital...last2 kena tahan sebab ada masalah jantung pulak....

memang terus masuk ICU.....tapi itulah dah sampai masa arwah....Allah lebih sayangkan dia kan......tapi aku tabik spring lar kat J....J tabah orangnya............actually main point nyer aku bukan nak cerita pasal tu...tapi aku nak cerita kejadia yang baru beberapa hari lepas jadi kat J before ayah dia ninggal.....

ntah macam mana kawan aku (M) ni dia tercerita kat aku setelah didesak beberapa kali....mula dia tak nak cerita gak tapi mungkin sebab da kena gasak sangat kan........rupanya2 selama ni yang kawan aku tu ala yang ayah dia ninggal tu dia syik cakap yang dia ada masalah...ada masalah.....berkaitan dengan jenayah lar....even aku korek giler baik pon still tak dapat gak the fully story....akhirnya aku dapat tau dari M...

yang dia memang betul2 terlibat ngan jenayah.......cerita dia macam ni.....J tu dia ada kenal ngan sorang jantan aka malaun ni.....ntah macam mana one day J ni pergi kat mana ntah dengan si malaun tadi........tapi yang pasti rupa2nya...malaun tu pengedar dadah kot......J tak tahu mulanya yang malaun tu pengedar.....dia tahu pon sebab dia ternampak sendiri malaun tu tengah jual benda haram tu

lepas tu bukan tu je......malaun tu siap kata nak pinjam duit J dalam lima rat kot......alasan sebab nak bayar bil spital mak dia.......sebab mak dia tak caya yang dia pinjam duit kawan dan bukan duit dari ngedar...tu yang dia bawak J gi spital.....ntah2 dia guna utk benda lain gak

dan baru aku tahu juga yang kawan aku kata duit pt dia habis kena curi sebab malaun tu lah.....J bagi kad kat malaun tu.....tapi aku aser dia sental habis buat benda lain....heii!!! AKU DENGAR MEMANG MENDIDIH DARAH AKU TAW TAK !!! ASER MACAM NAK HEMPUK2 SETAN TU....

aku cakap kat M knpa J tak report polis ?? kenapa tak tingggalkan je setan tu ?? rupa2nya setan tu dah buat something sampai J memang dah tak boleh tinggalkan dia......aku dengar cerita ni beristifar panjang aku....
kesian J....M cakap bila balak dia tepon...dia just nangis jer....balak dia tanya kenpa....masalah duit ke ?? balak dia tu dah siap bank-in lagi....tapi J tak mampu nak cakap pape...sebab dia takut balak dia tinggalkan dia........

dan yang paling aku risau skang ni...malaun tu tahu kat mana J duduk yakni uma sewa......makanya keselamatan orang kat umah tu turut terancam........dan kalau korang tanya mana mak dia ..... aku cuma leh cakap parent dia dah cerai....

SEE ??!!! CUBE KORANG BAGITAU AKU......MASALAH SAPA PALING BESAR ??? CERITA J NI DAH MACAM CERITA DRAMA SWASTA PLAK AKU ASER...AKU PULAK DOK PK YANG MASALAH AKU SORANG LAH PALING BESAR WALHAL KAWAN AKU NI LAGI DASAT...

aku ingat nak face to face ngan J....kalu dia taknak buat apa2 tindakan kat setan tu...aku memang repot kat mak dia.......kalu buleh biar setan tu kena hukum pancung...padan muka.....

notakaki :: sapa buleh bagi cadangan kan bagus....huhu

0 contengan: