BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 28, 2012

my little dreamzs..

I wish...one day...aku nak duduk kat sebuah pulau yang suci dan tidak berpenghuni...lepas tu bina sebuah rumah yang indah sangat...dan dikelilingi tumbuhan2 nan menghijau serta bunga2 yang cantik2 semuanya...


Supaya aku dapat bebas

jauh dari perangai manusia yang makin hari makin menyakitkan,

Jauh dari pencemaran yang tak sudah2,

Jauh dari teknologi2 yang banyak memudaratkan,


Lepas tu, tak payah pening2 nak pikir pasal duit, pasal bil,pasal branded,pasal jenayah n macam2 pasal lagi....


Kalau nak makan petik je kat hutan,

Tak pun tangkap n sembelih mana2 binatang,

Baju pulak..kait sendiri pun takpe,

Kalu sejuk buat baju dari bulu kambing,

Tak payah beli kat mall,

Orang pun xada nak ngata2 ke,

Nak ngumpat2 ke,

Apatah lagi nak pandang cam nampak alien,

yg penting happy.


Pehtu kalau nak merayap2,

Leh naik kuda,

Tak payah pikir pasal minyak,maintenace la,payment la.. eksiden pun kurang,

Tak ade la smpi kena lanyak lori la,

Kena gilis treler la,

Jalan jammed la,

Ha safety aper...


Dan yang paling penting nak beribadat pun rasa tenang je,

Sebab dekat dengan alam...

Tak ada dah terkejar nak pikir pasal masa,

Sebab orang sekarang ni selalu tak cukup masa,

Kenapa tak cukup masa?

Sebab sibuk bekerja

Kenapa sibuk bekerja?

Sebab nak cari duittt la..


Ha..tengok...

Kalu aku duduk kat pulau tu gerenti tak pakai duit,

Bila tak pakai duit aku tak payah keje,

Bila tak payah keje banyak masa,

Bila dah banyak masa boleh la beribadat lebih sikit,


Tapi kalau bosan macam mana?

Mesti nak kena ada oarang untuk ajak berbual?


La..apa susah, kalu rasa nak bersosial...gi la naik sampan jap dan cari tempat yg ada orang...pehtu sembang puas2...agak2 da bosan balik la uma an..


Well ni semua juz my opinion,

In case aku impikan semua ni bila aku da takde sesapa,

Aku cuma berangan bila aku da berumur sikit,

Aku nak duduk kat tempat2 camni...

Ekceli kalau sekarang pun takpe,

Ala2 cam tempat persembunyian,

Cuma kalu ada pintu suka hati lagi senang kot.

Hoho.....


Published with Blogger-droid v2.0.3

0 contengan: